مطالب آموزنده و مفید اسرارالشفاء

منابع معتبر صحت دعای شرف الشمس


سلام علیکم
بعلت در خواست عزیزان مِن باب حرز مجرب #شرف_الشمس کلمات چند در این باره بصورت مختصر بیان می‌شود ان شاالله مفید فایده واقع شود.

☀️شرف الشمس نه طلسم است و نه سنگ و حتی یک دعا، بلکه حروف رمزی به اشکال خاصی است از علوم غریبه که حاوی معنای اسماء اعظم الهی است

و قرار گرفتن ستاره‌ها در برخی از برج‌های فلکی و میزان سعادت و نحوست روزها از آن استفاده می‌شود.

بسیاری از قدیم الایام تا کنون قرار گرفتن هر ستاره را در برج و درجه‌ای که شرف آن باشد،

دارای نوعی از تأثیر دانسته و قرار گرفتن آن در درجه‌ای دیگر که هبوط آن باشد، را دارای تأثیر دیگری می‌دانند و گفته ‌اند شرف الشمس هنگامى است که در درجه 19حمل (فروردین) باشد.

✅ #حرز_شرف_شمس که روی نگین و یا عقیق حکاکی می‌شود، آداب خاصی دارد، شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آن‌ها را کلمات مبارکه «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌اند و به جای نقش از پنج حرف اول آن‌ها به صورت «ا.ج.ر.م.ن» می‌توان استفاده کرد. این نقش 13 حرف دارد 4 حرف از تورات 4 حرف از انجیل و 5 حرف از قرآن کریم است.

🔹ابوریحان بیرونی در کتاب التفهیم در باب «در احکام نجوم» فصل «بهرهای (بهره‌ها) ستارگان اندر بروج» زیر عنوان «شرف و هبوط ستارگان کدامند ‌» مطالبی را در خصوص شرف سیارات نوشته است.

🔹مرحوم مصباح کفعمی در کتاب جنه الوافیه به نقل از امیر مومنان علیه السلام اورده است.

🔹مرحوم شیخ بهایی در کتاب سرالمستتر درباره تایید این حرز مطالبی نقل فرمودند.

🔹مرحوم آیت الله کشمیری هم آداب آن را با توضیحات کامل نقل نمودند.

🔹حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به قابل اعتماد بودن شرف الشمس، افزود: «شرف الشمس مورد اعتماد است و اگر کسی داشته باشد تجدید لازم نیست.

🔹علامه مبشر کاشانی نیز بر نظرات فوق تاییده گذاشته و آنها را مورد اعتماد دانستند و نقل فرمودند.

📚دیگر مراجع هم که از ایشان استفتاء نمودند در پاسخ فرمودند به نیت رجاء الی الله و قصد قربت بلا مانع است و ان شاالله خداوند مدد کننده بندگان است.

💎البته قابل توجه است که اعتقاد به حرز و دوری از گناه و تقرب به خدا و انجام فرائض دینی و استعانت از خداوند منان و معتقد بودن به قدرت لایتناهی خداوند عزوجل از شروط این حرز می‌باشد که عزیزان باید دقت داشته باشند.

4.7/5 - (3 امتیاز) لطفا امتیاز دهید